קידום ופרסום בגוגל

לקידום אתרים בגוגל ישנם שתי אפשרויות. האחת קידום אתרים בצורה אורגנית (SEO) והשנייה פרסום ממומן (PPC). כאשר אנו מקלידים שאילתה מסויימת בגוגל, גוגל מחזירה לנו תוצאות לביטוי ששאלנו. התוצאות מסודרות בצורה כזאת שהמידע הכי רלוונטי מבחינת מנוע החיפוש יהיה הראשון ולאחר מכן בסדר יורד כל האתרים שיכולים להניב לנו תוצאות לשאלה. התוצאות מסודרות כך שבדרך כלל ארבעת התוצאות הראשונות הן תוצאות ממומנות ולאחר מכן 10 תוצאות אורגניות, בסיום הדף עוד שלוש מודעות ממומנות. את התוצאות הממומנות ניתן לזהות על ידי כך שליד התוצאה הממומנת ישנו סימן ובוא רשום מודעה.

קידום אורגני בגוגל (SEO)

השקעה בקידום אורגני משתלמת לעסק על מנת להמשיך להביא לקוחות אל האתר והעסק ללא השקעה רציפה בפרסום. כך נוכל להגדיל את כמות הלקוחות ולמזער את ההוצאה על פרסום בתווך הארוך.

מה זה קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני נקרא בשפה המקצועית SEO זהו קיצור של Search Engine Optimization. מטרתו הוא לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש, בביטויים הנשאלים על ידי הגולשים ושקשורים לנושא האתר אותו אנו מקדמים. כשאנחנו מקדמים אתרים במנועי החיפוש אנו מתמקדים בעיקר במנוע החיפוש הגדול בעולם שזוהי Google.  

מנועי החיפוש עובדים בצורה כזאת שבו גולש כותב ביטוי שאותו הוא מחפש, ומנוע החיפוש מחזיר תוצאות שמסודרות לפי הרלוונטיות לשאלה שנשאל ומאפשרים לגולש למצוא אתרים שבהם יקבל את התשובה לשאלה ששאל. רוב הגולשים יצפו רק בתוצאות המתקבלות בראש הדירוג (בדרך כלל בדף הראשון ומעטים מהם גם בדף השני). בשל כך בעלי האתרים רוצים להופיע בראש הדף הראשון ובכך לגרום לגולשים להיכנס אל האתר שלהם.

למה זה חשוב? ולמה אני צריך את זה?

לכל אתר יש מטרה, והמטרה היא למכור שירות / מוצר מסוים בין אם זה אתר תדמית ואנו רוצים שיגיעו אלינו לקוחות דרכו ובין אם זה אתר מכירות שבו אנו רוצים למכור מוצרים דרכו. בגלל התופעה בה הגולשים לא עוברים לדף השני, השלישי והלאה יש לנו את הרצון להימצא בשאילתות מסויימות בדף הראשון. ובכך להיחשף ללקוחות. כאשר אחנו לא נמצאים בתוצאות הראשונות הסבירות הגבוהה היא שלא יגיעו לאתר שלנו גולשים. נניח שיש לכם חנות (פיזית, לא באינטרנט) והחנות שלכם נמצאת במקום נידח שאף אחד לא עובר בו. בנוסף אתם לא מפרסמים את החנות, ומי שמגיע אליכם לחנות אלה רק עוברי אורח שהגיעו אליו במקרה. סביר להניח שכמות המכירות שלכם הייתה נמוכה ביותר. אותו הדבר עם אתר אינטרנט! אנו רוצים להביא את החנות שלכם והפרסום שלכם למקום המרכזי שבו עוברים כל הגולשים.

למה להשקיע בקידום אורגני?

קידום אורגני הינו השקעה לתווך הארוך. אנו משקיעים בקידום עכשיו ולאחר שאנו מגיעים לתוצאות הרצויות (לפחות הגעה לדף ראשון) אנו יכולים להפסיק להשקיע הרבה בקידום האורגני והתוצאה של מה שהשגנו ישארו. משמע, אם קידמנו את האתר בביטוי מסויים וכרגע התוצאה היא שהאתר שלנו בביטוי זה נמצא במקום הראשון או השני בגוגל, אם נפסיק את הקידום האורגני התוצאות ישארו במקום זה עוד זמן רב! הרעיון הוא לקדם את האתר בתווך זמן מסויים ולאחר מכן להפסיק להשקיע בפרסום. לאומת זאת בפרסום ממומן ההשקעה היא לתווך הקצר משמע אם אנו מפרסמים בפרסום ממומן אנו נופיע בתוצאות הראשונות של גוגל בביטוי מסויים שהגדרנו כל עוד אנו משלמים על זה. לצד התוצאה שבה אנו נמצאים יהיה סימן ובו יהיה כתוב מודעה ברגע שנפסיק לשלם על פרסום האתר שלנו הוא יעלם ממקום זה. השקעה בקידום אורגני משתלמת לעסק על מנת להמשיך להביא לקוחות אל האתר והעסק ללא השקעה רציפה בפרסום. כך נוכל להגדיל את כמות הלקוחות ולמזער את ההוצאה על פרסום.

ממה מורכב קידום אורגני (SEO)?

קידום אורגני מורכב משלל מרכיבי אופטימיזציה שנדרש לעשות לאתר. כאשר אנו נדרשים לעשות אופטימיזציה לאתר על פי דרישות מנועי החיפוש. מרביתן הן טכניות ועוסקות בנקיון של הקוד, תיקון מבנה האתר והיררכיה של הדפים באתר, תיקון שגיאות

פרסום ממומן בגוגל (PPC)

ההשקעה בפרסום ממומן ברשת החיפוש של גוגל יכולה להניב תוצאות ויחס המרות גבוה תוך זמן קצר ולהכניס רווחיות על מוצר / שירות ספציפי ונקודתי.

למה כדאי לי להשקיע בקידום ממומן?

פרסום ממומן בגוגל מבוסס על פי מילות מפתח וביטויים ספציפיים, משמע חיפוש של גולשים רלוונטים. להבדיל מהפרסום הממומן בפייסבוק שנקרא מודעות “פוש” בגוגל הפרסום נקרא מודעות “פול” הכוונה שבפייסבוק הגולש לא צריך לחפש אותנו על מנת לראות את הפרסום שלנו (כמו הפרסומות בטלוויזיה וברדיו), אנחנו “דוחפים” לו את הפרסום. בפרסום ממומן בגוגל ברשת החיפוש, הגולש צריך לחפש את השירות / המוצר שלנו או כל ביטוי רלוונטי אחר שקשור בפרסום שלנו, ואז אנו מופיעים בתוצאות החיפוש. הגולש “מושך” את הפרסום שלנו על פי השאילתה שהקליד בחיפוש. דרך זו מקרבת אותנו להמרה של לקוח פוטנציאלי משום שהוא מחפש את השירות / המוצר שלנו ולא נחשף אליו “על הדרך”.

מה זה פרסום ממומן?

פרסום ממומן בגוגל נקרא בשפה המקצועית PPC פרושו הוא Pay Per Click. הכוונה שאנו משלמים על המודעה רק כאשר הגולש הקליק ונכנס למודעה שיצרנו. הפרסום הממומן בגוגל מתחלק למספר מקומות בהם ניתן לפרסם. רשת החיפוש (תוצאות בגוגל), אימייל של גוגל (Gmail) ויוטיוב. בנוסף ניתן לפרסם גם באמצעות באנרים בשטחי פרסום שנמכרו לגוגל באתרים שונים ובינהם האתרים הגדולים כגון Ynet וכד’.

מה מפרסמים בדרך כלל בפרסום ממומן בגוגל?

כאשר בוחרים לפרסם בגוגל בפרסום ממומן כדאי לבחור מוצר / שירות אחד ולהתמקד בו ספציפית (ניתן לפרסם אתרים שלמים אך זה פחות יעיל). בדרך כלל בשירות זה מפרסמים דף נחיתה שמתמקד במטרה מאוד ספציפית. כך, כאשר הגולש מחפש שירות / מוצר מסוים, הסיכוי להמרה הוא הרבה יותר גבוה.

האתר נבנה ב ❤️ ע”י בלו-פיל  חברה לבנייה ועיצוב אתרים, קידום ושיווק באינטרנט. © כל הזכויות שמורות!

צור קשר

ניתן ליצור קשר בדרכים הבאות